ბათუმის პორტისა და ნავთობტერმინალის ტვირთბრუნვა 7.6 მლნ ტონამდე გაიზარდა – მიზეზები

ბათუმის პორტისა და ნავთობტერმინალის ტვირთბრუნვა 7.6 მლნ ტონამდე გაიზარდა – მიზეზები

ბათუმის პორტისა და ნავთობტერმინალის მიერ 2022 წელს გადაზიდული ტვირთების მოცულობა 7.6 მლნ ტონამდე გაიზარდა, რაც ყაზახური წარმოშობის მუქი ნავთობპროდუქტების გადაზიდვის მოცულობის ზრდასთანაა დაკავშირებული.

ბათუმის პორტისა და ნავთობტემინალის ოპერატორი კომპანია 2022 წლის საწარმო მაჩვენებლების შესახებ ინფორმაციას ავრცელებს.

მათი ცნობით, „ბათუმის ნავთობტერმინალის“ (100%-იანი წილი ეკუთვნის სს „ყაზტრანსოილს“) და შპს „ბათუმის საზღვაო ნავსადგურის“ (100%-იანი წილის მართვის ექსკლუზიური უფლება) ტვირთის გადატვირთვის მთლიანმა მოცულობამ 2022 წელს 7.6 მილიონი ტონა შეადგინა, რაც 2021 წლის იმავე მაჩვენებელს 1.3 მილიონი ტონით აღემატება.

გასულ წელს ნავთობის, ნავთობპროდუქტების და გაზის გადატვირთვის მოცულობა 2021 წელთან შედარებით 0.4 მლნ ტონით 1.9 მლნ ტონა შეადგინა.

„გადაზიდვის მოცულობის ზრდა დაკავშირებულია ყაზახური წარმოშობის მუქი ნავთობპროდუქტების გადაზიდვის მოცულობის ზრდასთან, ასევე Tengizchevroil LLP-თან თანამშრომლობის გაგრძელებასთან ნავთობისა და თხევადი ნახშირწყალბადის გაზის გადაზიდვის საკითხებთან“, – განმარტავენ კომპანიაში.

რაც შეეხება მშრალი ტვირთების გადაზიდვების გადატვირთვის მოცულობამ 1.7 მლნ ტონა შეადგინა, რაც 2021 წელთან შედარებით 0.5 მლნ ტონით მეტია, კარბამიდისა და ნედლი შაქრის გადატვირთვის ზრდის გამო.

საკონტეინერო ტერმინალმა 2022 წელს 119 ათასი TEU (სატვირთო მანქანების ტევადობის საზომი) გადატვირთა, რაც 2021 წლის მაჩვენებელთან შედარებით 20 ათასი TEU-ით მეტია.

„ზრდა განპირობებული იყო COSCO-ს საკონტეინერო ხაზის ფოთის პორტიდან ბათუმის ნავსადგურში გადამისამართებით და აშშ-დან ავტომობილების ბაზრის ზრდით“, – აღნიშნავენ კომპანიაში.

ცნობისთვის: სს „ყაზტრანსოილი“ უშუალოდ ფლობს და მართავს საწარმოო აქტივებს საქართველოში შპს „ბათუმის ნავთობტერმინალის“ (BOT) მეშვეობით. ბათუმის ნავთობტერმინალი მომსახურებას უწევს ნავთობის, ნავთობპროდუქტების და გაზის, აგრეთვე მათი გადამუშავების პროდუქტების გადაზიდვას, ამოტუმბვას, ნავთობის შენახვას საკუთარი ნავმისადგომების, ტექნოლოგიური მილსადენებისა და ტანკების გამოყენებით. ბათუმის ნავთობტერმინალის კონკურენტული უპირატესობა არის მოქნილობა სხვადასხვა კლასის ნავთობისა და ნავთობპროდუქტების (მათ შორის თხევადი ნავთობის გაზის) შენახვასა და გადაზიდვაში.

მსგავსი სიახლეები

ლენტეხის მუნიციპალიტეტში 22-მეგავატიანი “ცხენისწყალი 1 ჰესის” მშენებლობა წელს დაიწყება

ლენტეხის მუნიციპალიტეტში 22-მეგავატიანი “ცხენისწყალი 1 ჰესის” მშენებლობა წელს დაიწყება

ლენტეხის მუნიციპალიტეტში, მდინარე ცხენისწყალზე 22 მგვტ დადგმული სიმძლავრის ჰიდროელექტროსადგურის – “ცხენისწყალი 1 ჰესის” მშენებლობა მიმდინარე წელს დაიწყება. როგორც პროექტის განმახორციელებელი კომპანიის –…
რა უნდა იყოს დეველოპერულ სექტორში პროექტების დაფინანსების ოპტიმალური სავალუტო სტრუქტურა – TBC Capital-ის პუბლიკაცია

რა უნდა იყოს დეველოპერულ სექტორში პროექტების დაფინანსების ოპტიმალური სავალუტო…

თიბისი კაპიტალმა გაცვლითი კურსის ბიზნეს-ეკონომიკის სერიიდან პირველი პუბლიკაცია გამოაქვეყნა, რომელიც ძირითადად საცხოვრებელი უძრავი ქონების სექტორში პროექტების დაფინანსების ოპტიმალური სტრუქტურის გაანგარიშებას ეხება. სხვადასხვა ქვეყნის…
საქართველოში ჩინური ავტომობილების იმპორტი გაორმაგდა

საქართველოში ჩინური ავტომობილების იმპორტი გაორმაგდა

2024 წლის პირველ ნახევარში საქართველოში ჩინეთიდან ავტომობილების იმპორტი გაორმაგდა – აღნიშნულ პერიოდში საქართველოში სულ $22 მილიონი დოლარის ღირებულების ავტომობილების იმპორტი განხორციელდა,…